Cvičením jógy ke zdraví a pohodě

Written by on 21. 5. 2022 in Sport

Základním kamenem je v našich zeměpisných šířkách Hatha jóga. Kterou se dá přirozenou cestou vstoupit na cestu ke zdraví, což vaše tělo ocení. Nejen že jóga posiluje jeho fyzickou kondici. Ale blahodárný vliv má i na psychický stav. Je dokázáno, že už po půlhodině cvičení dochází k odbourání nahromaděného stresu a úzkosti. Tato klasická jóga je určena všem začátečníkům. A je jedno, kolik je jim let. Už její název, složený ze dvou slabik, kdy HA znamená sluneční energii a THA energii měsíční naznačuje, že během cvičení se obě polarity vyrovnávají do potřebného bodu klidu. Power jóga je určena pro pokročilé cvičence. Náročnější pozice, které nejsou řazeny v pravidelném pořadí a střídají se v ní v rychlém sledu pozice ve stoje a na zemi. Což zlepšuje krevní oběh i rytmus dechu, posiluje pánev a spodní část zad. Power jóga je rovněž vhodná pro všechny, kteří potřebují rychlým pohybem spálit nepotřebné kalorie.

Cvičení jógy v přírodě

V současné době je uzpůsobeno cvičení i pro těhotné ženy – Gravid jóga. Jedním z nejdůležitějších dopadů je pro budoucí maminky možnost se naučit správnému dechu, ulevit bolesti kloubů a zad. A především zvyšovat pevnost pánevního dna. Což je před porodem to nejlepší, co je možné pro hladký průběh udělat. Mnohým ženám tento způsob cvičení natolik pomáhá udržet zároveň i psychickou pohodu, která je v těhotenství nesmírně důležitá, že se krátce po porodu k józe vracejí.

Jógová cvičení

Velkou oblibu si získává i Aqua jóga. Která je určena především těm, kterým voda pomáhá držet tělesnou váhu a oni se mohou více věnovat technice jednotlivých cviků. Pokud už v pokročilejším věku nelze navštěvovat pravidelně jógová cvičení je Jógová terapie dobrým řešením. Soustředěním na dech a jeho sladění s nenáročným pohybem lze tělu umožnit sebe-léčení. Vhodná je pro všechny, které sužují bolesti kloubů a svalů. Úlevu při této terapii pociťují i všichni s bolestí v zádech. Za podpory skupinového prostředí se zde přistupuje k potřebám jednotlivých cvičenců. Opomenout nelze ani vliv na znovu navození duševní pohody.  

«